Tweede reisverslag - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu Tweede reisverslag - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu

Tweede reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Nellie

07 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Hierbij mijn tweede blog. We zijn hier nu 7 dagen en hebben ons plekje wel gevonden.
Afgelopen dinsdag waren we om 8.45 op Bearwood College en hebben we onze uren verdeeld. ’s Ochtends was er om 8.45 een Assembly waarbij alle leerlingen bijeenkomen in één ruimte voor een startbijeenkomst. Deze keer werd het gebruikt om uit te leggen dat er een Fun Run gaat plaatsvinden. Dit is voor een goed doel, namelijk voor mensen met een leverziekte. We moeten 12 uren maken op de school om de laatste maand te kunnen reizigen. Dit hebben we weer verdeeld in 3 dagen van 4 uren. Maandags zullen we van 9 tot 2 uur op de school zijn (er zit een lunch pauze van een uur tussen), vrijdags geld hetzelfde en woensdags van 1 tot 5. Er is vanaf 4 uur een namiddag programma waarbij wij gekozen hebben voor Music, Dance & Drama zodat ik toch nog een beetje mijn muzikale uitspanningen kwijt kan (ik mis jullie wel hoor, Wilhelmientjes).

Woensdags zijn we dus met het programma begonnen, alleen zijn we deze keer om 4 uur weg gegaan omdat we ons internet wilden regelen. De kindjes hier zijn echt super schattig. Daarnaast zijn ze ook hartstikke gallant, waarbij je zeker punten bij mij scoort. Het is hier bijvoorbeeld aangeleerd dat de kinderen de deur open houden voor volwassen (ja, ik ben volwassen). We begonnen met een scheikundelesje, waarbij de leerlingen een Fair Test deden. Dit houdt in dat alles hetzelfde moet blijven, op één ding na. De leerlingen gingen testen wat voor materiaal het beste absorbeerde. Dus bijvoorbeeld een papiertje of folie. Er werd dan de hele tijd de nadruk gelegd op dat alles hetzelfde moest zijn in het experiment: dezelfde hoeveelheid water, even lang in het water enzovoort. De lessen duren hier zo’n 60 minuten en dus hadden we hierna nog één lesje geschiedenis. Vandaag ging die over de Tudor Times. British Studies kwam hierbij voor mij erg terug, alleen werd het op basisschoolniveau uitgelegd, wat eigenlijk helemaal niet zo vervelend was. We hebben na deze lessen een bus gepakt naar Bracknell en zijn naar de Carphone warehouse gegaan voor een dongle van 6GB voor 90 dagen en een simkaartje voor de telefoon waarop 1GB staat en nog wat belminuten en smsjes te besteden, maar dat is eigenlijk niet zo boeiend. We hebben wel ontdekt dat we waarschijnlijk wel zullen moeten upgraden, want we hadden in 1 dag al meer dan 600MB verbruik (oopsie daisy). We hebben hierna ook meteen boodschappen gedaan voor die avond en de dag erna zodat we eigenlijk niet meer de deur uit hoeven de volgende dag. Reden: het is echt takkeweer hier. Het schijnt sinds 1700 nog nooit zo slecht te zijn geweest. Lucky us! Wegen zijn afgesloten, waardoor er iedere dag een file voor huis staat. Het is daarom geen optie om ’s ochtends een bus te nemen. Maar we hebben ons nu ingesteld op de wandeltocht naar school en in principe is het geen probleem, zolang het niet zulk slecht weer is. Een fiets huren of kopen kan ook niet. Ik had er eventjes geen rekening mee gehouden dat Nederland erg is aangepast op fietsers en fietsen, dat is in Reading en Engeland dus wel anders. Er zijn in de stad geen staanplaatsen en je fiets kan hier ook snel gestolen worden.

Donderdags was de eerste dag dat we internet hadden om met school bezig te gaan. We hebben onze schoolopdrachten verdeeld over de weken, wat mij een heel erg rustig gevoel geeft. Ik heb lekker kunnen Skypen met mn moeder, vader en tweelingbroer wat echt heel erg goed voelde. Voor het eerst kon ik mijn verhalen kwijt (Whatsapp is toch wel anders en als je belt ben je je continu bewust van de kosten die het met zich meebrengt). We zijn vroeg op bed gegaan, want de wekker stond op 7 uur voor de volgende dag

Vrijdag, vandaag, zijn we van 9 tot 4 uiteindelijk op school geweest. Officieel zou dit tot 2 uur, maar er was een Talentshow en de kindjes zijn gewoon té schattig. Ze vroegen ons of wij ook kwamen en na een paar keer nee te hebben gezegd konden we het niet meer aan. We hebben drie keer What makes you Beautiful van One Direction gehoord, die zijn hier érg populair en allerlei andere schattige acts. Van een magicshow tot een poppenkastvoorstelling. ’s Ochtend hebben we twee keer wiskunde meegemaakt. De ene keer waarbij de leerlingen door middel van breuken cupcakes gingen maken. Thanee en ik zaten ieder bij een groepje om te assisteren. De leerlingen moesten bijvoorbeeld 6/6e van een ei hebben, waarbij ze dus zelf de conclusie moesten trekken dat dit 1 was. Het wiskundelesje daarna bestond uit wegen, waarbij de leerlingen materiaal uit het klaslokaal moesten wegen tegen aan klein boekje. Daarna hebben Thanee en ik leerlingen individueel begeleidt bij het lezen. Er wordt een boekje bijgehouden over de voortgang van het lezen. Daarna was er een lunch van een uur lang en vrijdag is Fish and Chips dag. Ik vond het heerlijk! De pizza zit nu in de oven, Thanee is aan het afwassen dus ik eindig nu mijn blog en ga haar verder helpen. Vanavond gaan we Wokingham in om het weekend in te luiden en morgen zullen we voor het eerst Reading in gaan om overdag een museum te bezoeken en ’s avonds de pubs en clubs te ontdekken. Ik laat weten hoe dat was!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Mijn eerste reis

Study abroad Reading, Wokingham, Berkshire

Recente Reisverslagen:

23 April 2014

BackinEastereinnnn

13 April 2014

Londonlondonlondon

13 April 2014

Londonlondonlondon

06 April 2014

London baby

26 Maart 2014

Bye bye Wokingham
Nellie

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 6629

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 07 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: