Interessantetitel - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu Interessantetitel - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu

Interessantetitel

Blijf op de hoogte en volg Nellie

26 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Daar was ik alweer. We hadden dus afgelopen week half-term en we hebben ook écht eventjes goed vakantie gevierd. Lekker uitslapen, filmpjes kijken, rustig met de schoolopdrachten bezig et cetera. Dit was ook wel verdiend, na een superdrukke periode hiervoor van stage afronden (verslagen, assessments), tentamens maken en het voorbereiden van het buitenland verblijf.

Vrijdags zijn we weer Reading in gegaan voor het uitgaansleven. We hebben gemeet met een vriendenploeg en weer nieuwe clubs en pubs ontdekt. Goed voordeel van Reading: dames kunnen in bepaalde clubs gratis naar binnen, als een soort lokkertje voor de mannen. Opzich geen probleem! Zaterdags weer een májor hangover. Ik begin echt te denken dat een alcoholallergie bestaat. Hoe dan ook. Zondag weer in vakantiestijl. Ik heb me verdiept in de geschiedenis van Reading/Wokingham, heb ontdekt waar over het algemeen over geschreven wordt in de lokale kranten hier (het weer)en ik heb van de floodings ook een soort chronologische opvolging van gebeurtenissen gemaakt. Daarnaast heb ik een interview afgenomen bij drie mensen en hen hierbij gevraagd om hun mening over Wokingham. Een interessant feitje, er was hier vroeger in Wokingham een werkhuis/armenhuis in het Victoriaanse tijdperk en die staat er nog steeds (een werkhuis was voor mensen die zich niet konden onderhouden en in dit werkhuis accommodatie en werk kregen. Dit klinkt rooskleuriger dan het is, want eigenlijk zou je beter af zijn op straat dan in zo'n huis) . Als je dit werkhuis bezoekt en omhoog kijkt zie je een klein raampje waar vroeger de lichamen van de overleden mensen in het werkhuis uit werden gegooid zodat de bewoners rond het werkhuis dit niet zagen en door ontdaan werden. Tja, nu kijk je wel anders naar dat gebouw!

Maandag kon ik weer naar Bearwood College, wat ook wel weer goed was. Je voelt je toch prettiger als je jezelf nuttig kunt maken. Zoals eerder gezegd begint iedere dag op die school met een gebed en een verhaal uit de bijbel tijdens de samenkomst en ik moet zeggen dat dat eigenlijk nog helemaal zo slecht nog niet is. Lekker een halfuurtje de dag beginnen met goede voornemens. De rest van de dag bestond uit "Timestable Bingo" en "Build a tower addition" tijdens wiskunde. De lessen op Bearwood krijgen steeds meer een lente-achtig tintje. Praten over de kalfjes en veulentjes en plantjes (ik krijg écht heel erg zin in de zomer). Daarnaast moesten leerlingen een outfit maken voor een feestje en de materialen, kleuren, accessoires etc. labelen. Ook heb ik weer geholpen met lezen.

Dinsdag was Hampton Court dag! Als je me op Facebook wat bijhoudt heb je de foto's wel gezien. Erg interessant! Fijn dat er een tourguide was en het weer enigszins meeviel. Naast luisteren naar de boeiende verhalen en het bewonderen van de waanzinnige ruimtes bestond een groot deel van de dag uit handjes vasthouden en de kids bij elkaar houden. Omdat het een schoolreisje was, was de reis en het bezichtigen helemaal gratis! Een mooie financiële meevaller :-)

Vandaag, woensdag, weer naar Bearwood College. Ik heb nu wel in de gaten welke leerlingen "moeilijk-lerend" zijn, dus die help ik vooral. Ik ben ook blij dat ik (als het goed is, na goedkeuring van de docent) een onderwerp voor mijn Final Project heb: het nieuwe nationale curriculum voor de basisscholen in de UK. Ik heb er alweer een maand op zitten en alles is nu wel gewend. Ik heb de schooldrachten goed op orde, kan m'n weg goed vinden hier en leuke contacten kunnen maken.

Morgen komt mijn moeder langs, dus daar ga ik nu eerst de aankomende 6 dagen van genieten!


  • 27 Februari 2014 - 00:43

    Aafje:

    Hee Nellie! Weer een erg leuk verhaal! Zo te horen maak je veel mee en zijn er veel nieuwe indrukken! Geniet van de dagen dat mem er is. Voordat jij het weet ben jij weer thuis en heb je een geweldige en leerzame tijd gehad waar je later veel op terug zult kijken! Liefs van aafje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Mijn eerste reis

Study abroad Reading, Wokingham, Berkshire

Recente Reisverslagen:

23 April 2014

BackinEastereinnnn

13 April 2014

Londonlondonlondon

13 April 2014

Londonlondonlondon

06 April 2014

London baby

26 Maart 2014

Bye bye Wokingham
Nellie

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 6623

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 07 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: