Londonlondonlondon - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu Londonlondonlondon - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu

Londonlondonlondon

Blijf op de hoogte en volg Nellie

13 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Ennn daar gaat mijn laatste week alweer in. De afgelopen week heb ik weer veel bijzondere plaatsen mogen zien. Maandag ben ik naar Chinatown, Harrods en Hamleys (de gigantische speelgoedwinkel) geweest. De dag is afgesloten met een bezoekje aan de musical Wicked. Echt super om mee te maken, sowieso omdat mijn laatste musical Josef was en dat alweer vele jaren geleden is. Overigens is het nu ook gewoonte geworden om iedere avond een potje te poolen met de mensen hier in t hostel, echt erg gezellig.


Dinsdag stond Chelsea op t programma en daarna wou ik nog graag een lunchconcert meemaken in st Martin-in-the-fields. Was echt een fantastische ervaring, geweldige zangeres erbij dus zeker weten een aanrader. Na het concert heb ik een bezoekje gebracht aan Covent Garden, wat ik nog niet eens per se zo speciaal vind trouwens, maar daarna ging ik de National Portrait Gallery in wat wel erg indrukwekkend was. Althans, het begin. Hierin werden fotografische stukken en portretten weergegeven van de wereldoorlogen en deze zijn nu wel op mijn netvlies gebrand.


Vanaf woensdag was het weertje heerlijk, dus ben ik de dagen begonnen met chillen in een parkje, dan weer St James park, dan weer Regents park etc. Daarna hopte ik weer naar t Underground station in de metro, waarin ik nu altijd een boekje bij me heb zodat ik me wat extra Engels voel haha. Die dag heb ik eventjes geshopt in Oxford street en heb ik een bezoekje gebracht aan Tate modern, vanaf daar over de millennium bridge gelopen en geëindigd bij st Paul's Cathedral. Ik moet zeggen dat Tate modern niet echt iets voor mij is, te abstract, zegt me niks. De omgeving daarentegen was zeker de moeite waard. Ook heb ik nog even de M&Mstore van de binnenkant bekeken.


Donderdag ben ik naar de Royal Academy of Music geweest, helaas was de onderste en interessantste verdieping onder constructie. Daarna ben ik naar Notting Hill vertrokken en heb ik daarbij Portobello market bezocht.


Vrijdag was echt een topdag, ik heb mij reuze vermaakt in t Natural History Museum, zeker weten een aanrader wat mij betreft. De dag geëindigd met een heerlijk biefstukje in Muriel's kitchen, lekker restaurantje.


Gisteren was alweer de dag dat ik Sjoukje op mocht halen en mijn laatste week definitief in ging. Was super, zoveel te kletsen dat de stembanden er pijn van deden. Heerlijk om haar hier te hebben. Daarna zijn we in hartje Londen opstap geweest en konden we gewoon gratis met de Oyster card via de nachtbus weer thuiskomen die 24/7 rijdt, ideaal! Heerlijk avondje gehad.


Vandaag heb ik Sjoukje de échte toeristische dingetjes laten zien, dus Big Ben, Westminster Abbey, London eye weer in etc. Omdat Sjoukje t zo graag wou zijn we ook de London dungeon in geweest. Was panisch van tevoren, maar was gelukkig eigenlijk helemaal niet zo eng. Geëindigd met een etentje in een ander restaurant van Jamie Oliver. Zo, deze keer weer een blog vanaf de telefoon geschreven maar dan met alinea's! Hoe fijn is dat. Enfin, de aankomende dagen zullen ook nog volgepland staan met activiteiten waar ik eigenlijk niet op kan wachten. Lion King de musical, Camden town, Madame Tussauds etc. Tot volgende week waarbij ik mijn laatste blog vanuit Easterein zal schrijven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Study abroad Reading, Wokingham, Berkshire

Recente Reisverslagen:

23 April 2014

BackinEastereinnnn

13 April 2014

Londonlondonlondon

13 April 2014

Londonlondonlondon

06 April 2014

London baby

26 Maart 2014

Bye bye Wokingham
Nellie

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 6637

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 07 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: