London baby - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu London baby - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu

London baby

Blijf op de hoogte en volg Nellie

06 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Zo, daar was ik weer. Helaas zal ik deze blog met de telefoon moeten schrijven, want mn laptop en iPad zijn in Nederland gearriveerd. Er is veel gebeurt sinds mijn laatste blog. Thanee en ik hebben afscheid genomen van Wokingham en Bearwood College en we hebben alweer 5 volledige dagen doorgemaakt in Londen. De donderdag t/m dinsdag stond in t tekenen van schoolwerk afmaken en voorbereiden op t afscheid van de kindjes, familie bij wie we verbleven en de stad Wokingham. Woensdags was dan de dag van vertrek. Deze dag was tevens de laatste dag voor de vakantie voor de kids en docenten van Bearwood. Hij eindigde met een spring spectacular waarin de leerlingen zongen voor hun ouders. Aan het einde van deze show nam de hoofd van de school even de tijd om een dankwoord uit te spreken voor Thanee en ik, wat bij mij resulteerde in tranen. Stage is toch anders als je deze hebt doorgebracht in t buitenland. Ik heb een geweldige tijd op Bearwood gehad. De docenten waren zo welkomend en t was ook hartstikke leuk om met de kindertjes te werken. We kregen knuffeltjes, cadeautjes en bedankjes en toen namen we de taxi rechtstreeks van Bearwood naar ons hostel in Londen. We hadden even een prijsje geregeld met een taxibedrijf omdat we beide geen zin hadden om met de trolleys en tassen met het openbaar vervoer. Het hostel waar we verblijven is opzich prima. Erg gezellig, mensen van over de hele wereld kun je hier vinden. Italianen, Portugezen, Fransen etc etc. Ik slaap in een 4persoonsslaapkamer en gelukkig zijn mn drie kamergenootjes ook niks mis mee. Althans, eentje uit Frankrijk is een beetje typisch. Ze zegt dat ze allerlei dromen en ambities heeft, ze heeft er drie jaar over gedaan om in Londen te komen, maar alles wat ik haar zie doen is pizza eten en slapen. Maar goed, ieder zijn ding. Die woensdags hebben we meteen een oystercard aangeschaft zodat we onbeperkt voor 35 pond per week kunnen reizen via t underground station. We hebben even een macje gepakt bij Piccadilly Circus om even tot t besef te komen dat we weer in Londen zijn, heerlijk (gebruik ik dat woord veel?). Donderdags zijn Thanee en ik naar t British museum geweest in t kader van 'daar moet je een keer geweest zijn'. Feit is gewoon, ik ben geen museummens. Daarna zijn we de Londen eye in gegaan, geen enkele rij en een combiticket kunnen scoren om ook naar London aquarium. Het uitzicht was geweldig, zeker een aanrader! En het Londen aquarium heeft mijn passie voor haaien wel versterkt. We waren net op tijd voor t voeren van de haaien, wat een machtig stoere beesten zijn dat toch. Mensen, geen haaievinnensoep eten! (of haaie vinne soep? Of haaienvinnensoep? Of haaienvinnesoep?). Vissers hakken namelijk alleen de vinnen van de haaien eraf en gooien vervolgens de haai weer terug het water in waardoor de haai óf meteen overlijdt of binnen enkele minuten. Mag gewoon niet kunnen. Daarnaast heeft de soep geen enkele smaak, ze maken de soep 'lekker' door andere vleeswaren toe te voegen. Dus! Maar goed, er waren natuurlijk ook kleine nemootjes, zeepaardjes, pinguïns etc etc. Hierna zijn Thanee en ik nog via een rondvaartboot over de Thames gevaren om echt alles te zien. De dag eindigde met een pintje in de pub. De bar in t hostel is iedere dag tot 2 uur open en speelt muziek, maar door een slaapmutsje te drinken sliep ik als een roosje gelukkig. Vrijdag startte met een full English breakfast: sausage, beans, tomatoes, bacon, eggs en toast. Daarna zijn Thanee en ik naar Primrose hill gegaan. Zeker, zeker, zéker een aanrader! Wat een spectaculair uitzicht, loved it. We zijn daarna nog even snel door Camden Town gelopen. Buurt voor alternatievelingen, houdt ik niet echt van, maar misschien veranderd mijn mening als we er nog een keer heen gaan voor een uitgebreidere dag in Camden. Hierna hebben wij Thanee haar zus opgehaald die hier tot maandagmiddag zal zijn. We hebben voor £1,50 even geluncht in t hostel hier, prima btw en zijn daarna naar de o2 gegaan voorrrrr..de Backstreetboys! My God, wat een sexy kerels met hun skeetige groepsdansmoves. Again, zeker een aanrader. Al zullen de mannen die mijn blog lezen dat advies niet volgen denk ik. Gisteren was een échte touristendag. Even ter opsomming: Buckingham Palace voor de changing of the guards (wat ik trouwens niet erg bijzonder vond, Wilhelmina Easterein heeft wel veel leukere optredens), chillen in st James park, Londen eye, Westminster abbey, Big Ben en Downing street 10 bekijken, huis van David Cameron bezichtigen, house of Cavalry checken, Trafalgar square, Tower hill, lopen over de Tower Bridge, Tower of London bezichtigt. We hebben uiteindelijk gegeten bij Jamie Olivers Italian restaurant, jammie jammie! Daarna zijn we naar Soho gegaan en per ongeluk in de gay district terechtgekomen. Oeps! Het viel steeds meer op, al die tongzoenen en handjes vasthouden tussen gelijke geslachten. Ook maar effetjes de sexshop gecheckt, das nog leuker dan een museum. Ik voelde me te mannelijk en te vrouwelijk tegelijk. Snel naar een proper pub gegaan, de regenboogwereld achter ons gelaten en daar nog effe een pintje achterover geslagen. Vandaag zijn we met zn drietjes naar Spitalfield Market en Petticoat lane Market geweest. Daar hebben we ons weten te verleiden voor een massage, oké heerlijk! Daarna hebben we gechillt in Hyde park, hapje gegeten en nu ben ik mn blog in t hostel aan t schrijven. Helaas ben ik wat verkouden/ziek aan t worden waardoor vandaag iets rustiger was. Maar goed. Twee maanden en twee weken in de UK topfit geweest (op de vele katers na), dus mag wel even. Dusja, ik zit hier niet stil! Ik geniet ontzettend van alle activiteiten en vind Londen gewoon een geweldige stad om in te zijn. Ben dus van plan om nog veel meer hier te beleven :-) tot de volgende keer! Cheers!

  • 06 April 2014 - 22:27

    Edwin En Aafje:

    Zo he, weet je zeker dat je dit hele verhaal met je telefoon hebt geschreven? Maarre zeker wel leuk om te lezen hoor!! Veel plezier nog in London!! Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Study abroad Reading, Wokingham, Berkshire

Recente Reisverslagen:

23 April 2014

BackinEastereinnnn

13 April 2014

Londonlondonlondon

13 April 2014

Londonlondonlondon

06 April 2014

London baby

26 Maart 2014

Bye bye Wokingham
Nellie

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 6644

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 07 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: