Reisverslag 1 - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu Reisverslag 1 - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu

Reisverslag 1

Blijf op de hoogte en volg Nellie

05 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Zo, mijn eerste blog. Thanee en ik zijn hier nu drie dagen en we hebben al het een en ander gedaan. Laat ik maar gewoon chronologisch mijn verhaaltje vertellen. We vlogen zaterdag en de vlucht was prima. Wel veel turbulentie, maar het was uiteindelijk maar een vlucht van 40 minuten. De bagage was er meteen en we zijn nog eventjes op de foto gegaan met meneer van Rossem (hij lijkt alleen maar chagrijnig, ik weet zeker dat het een doetje is). De reis naar de accommodatie was wel een echte tegenvaller. Thanee en ik hadden tegen elkaar gezegd dat we, als het allemaal tegen zou zitten, anderhalf uur onderweg zouden zijn. Dat werden dus 5 uren. In die tijd hebben we ook niet gegeten, omdat we steeds dachten er wel bijna te zijn. Je voelt je al een onhandige kluns met twee van die grote trolly’s en to make matters even worse, we konden Rosh en Karen niet bereiken. Zij zijn het getrouwde stel waar wij onze accommodatie bij hebben. We moesten bepaalde cijfers voor het telefoonnummer zetten alleen dat hielp steeds niet. Uiteindelijk lukte het, nadat Thanee aan wat mensen op het station om hulp had gevraagd, en werden we opgehaald. Ik was best wel uitgeput en cranky, maar toen we aankwamen bij het huis werd ik steeds vrolijker. We kregen thee aangeboden en ze vertelden ons dat zij ons eerste avondmaaltijd zouden verzorgen. Dit kwam echt goed uit, aangezien het al 9 uur was en we ons anders eerst nog op hadden moeten frissen en een pub op moeten zoeken om een maaltijd te scoren. Het eten was heerlijk en we kregen er nog een paar wijntjes bij aangeboden. We zijn daarna op bed gegaan. We waren wel van plan om op stap te gaan diezelfde avond, maar na de tegenslagen en het feit dat de mensen hier uitgaan in Wokingham vanaf 6 tot 12 ongeveer besloten we ons bedje op te zoeken.

De volgende dag hadden we om 9 uur met Rosh afgesproken. Hij heeft ons toen allerlei handige tips gegeven. Waar de banken waren, supermarkten, het station, de dokter, wasmachines (maar we mogen ook gewoon die van hen gebruiken, zolang we daar maar even over contacten), we kregen een map, sleutels, uitleg over het keukenmateriaal, het Wi-Fi wachtwoord (wat helaas voor geen meter werkt), uitleg over het gebruik van de douche (we ontdekten dat je die in de avond aan moet doen om ’s ochtends warm water te hebben. Ik kon helaas meteen de tweede dag al niet douchen, terwijl dat de dag was dat we voor het eerst naar Bearwood College zouden gaan), radiatoren (die zijn ingesteld op vaste tijden, aangepast op onze uren die we op Bearwood College zijn) en uiteindelijk uitleg over afval (we zullen moeten gaan recyclen).
We zijn diezelfde dag om 10 uur naar Bearwood College gelopen. Er was een korte route, maar die bleek te modderig om te doen en een lange route, die uiteindelijk wel erg lang bleek. Het is een halfuur lopen dus Thanee en ik hadden aardig spierpijn na die tocht. We zijn toen ook langs een supermarkt gegaan voor avondeten en ontbijtspullen voor de volgende ochtend. We waren best wel hongerig dus zijn we naar een Inn geweest. Dit is net als een pub, alleen zou je hier ook accommodatie kunnen krijgen. Hier konden we even opladen en daarna zijn we terug naar onze accommodatie gelopen. In de Inn (Pheasant Inn) hebben we ons belangrijkste maal gehad, dus hebben we ’s avonds een soepje genomen en een toetje. In de avond zijn we nog even langs de pubs gegaan. Deze zijn erg gezellig, alleen natuurlijk wat rustiger op zondag. We hebben contacten met wat jongens van deze omgeving en die vertelden ons wel dat Wokingham meer voor het voorzitten is en het echte stappen leuker is in Reading zelf. Gelukkig kan je daar gemakkelijk met de trein komen (deze rijdt tot 1 of 2 uur in de nacht), maar je zou ook voor een 20 pond in totaal met de taxi terug kunnen. We zijn na de pubs die ons aangeraden waren naar huis gegaan.

De maandags zijn we voor het eerst naar Bearwood College gegaan. Onze wekker stond op half 9, waarna Thanee ging douchen. Ik zou na haar gaan, totdat ik ontdekte dat het water steenkoud was en niet meer warm zou worden binnen een paar uur. Toen heb ik me maar aangekleed en zijn we de tocht weer aangegaan. We waren er om 1 uur, toen hebben we de verklaring van goed gedrag afgegeven, het geboortecertificaat en zijn we op de foto gegaan voor een pasje. Er werd ons verteld dat we voornamelijk op een Prepschool gaan lesgeven, basisschool dus. Ik hoor nu veel mensen denken: nou, dat is nét iets voor Nellie. Right. Anyway, we kregen een rondleiding door de prepschool, hebben een afspraak gemaakt voor de volgende ochtend en zijn om 3 uur weer weggegaan. Toen zijn we naar de supermarkt geweest voor avondeten.
Donderdag is er een Pubquiz waar we heen willen gaan. Dit wil ik graag eens meemaken, omdat het zo typisch Brits is en daarnaast kan ik het ook goed voor een schoolopdracht gebruiken. In het weekend zullen we opstap gaan in Reading of steden die in de buurt liggen. Hopelijk kunnen we de uren die we moeten maken (approx 12 uren per week) verdelen over twee dagen, dat zouden dagen zijn van ongeveer 9 tot 3, zodat we de rest van de dagen kunnen gebruiken voor de andere opdrachten en misschien zelfs nog een sociaal leven!

Dit was het voor mijn eerste blog. De volgende zal wel weer snel volgen!

  • 05 Februari 2014 - 23:12

    Aafje:

    He nellie!
    erg leuk om jou blog te volgen! Ik hoop dat je nog vele verhalen gaat typen.
    have fun!
    liefs van aafje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Mijn eerste reis

Study abroad Reading, Wokingham, Berkshire

Recente Reisverslagen:

23 April 2014

BackinEastereinnnn

13 April 2014

Londonlondonlondon

13 April 2014

Londonlondonlondon

06 April 2014

London baby

26 Maart 2014

Bye bye Wokingham
Nellie

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 6650

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 07 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: