Half-term holiday - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu Half-term holiday - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu

Half-term holiday

Blijf op de hoogte en volg Nellie

19 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Het is alweer een week geleden, dus maar weer even mijn blogje bijwerken. Ik ben echt zó benieuwd wie mijn blog eigenlijk allemaal bijhoudt. Ik zie dan weer dat het gelezen is door 85 mensen en vraag me dan af of dit echt zo is, of dat mijn moeder 85x per ongeluk op "verversen" heeft gedrukt (sorry mem). Anyway, donderdags was het weer wasdag. We hebben naast schoolwerk en chocolade inhalen ter voorbereiding op Valentijnsdag niet veel meer gedaan die dag. Vrijdagavond waren we van plan om weer eventjes Wokingham in. Het is wel een stad die meer geschikt is voor het voorzitten, maar desalnietteplus (Siep xD) vind ik het een hele gezellige stad met knusse, typisch Engelse, pubjes. Helaas was het té stormachtig weer om naar buiten te gaan. We hebben dus in plaats van stappen Bridget Jones Diaries gezien onder begeleiding van het geluid van losvliegende dakpannen en stortregen.

Zaterdags zijn we opstap gegaan in Reading voor de eerste keer. Wat een super gezellige stad! Veel winkels, kroegjes, clubs en O-M-G, de Primark! Het stappen was hartstikke leuk, pintje hier, cocktailtje daar. Onze entree werd betaald omdat de Engelsen wilden dat wij Nederlanders een goede indruk zouden hebben van het stappersleven in de UK. Allrighty then! Zondag, brakdag, ontdekten we dat we alle internetdata van onze Broadband Dongle hadden verbruikt. 6 gig in twee weken! Tja, urenlang Skypen en Boer-zoekt-vrouw-LuckyTV-filmpjes kijken was waarschijnlijk toch niet zo'n goed idee. We hebben in de avond voor het eerst eten laten bezorgen. Best wel een prestatie, na dik twee weken zelf koken.

Maandags zijn we Wokingham in gegaan om ons internet weer te top-uppen, helaas lukte dat niet en kregen we de aanbeveling om naar Reading te gaan. Omdat we geen creditcard hebben en het apparaat op mijn naam staat and all that crap moest het opgewaardeerd worden in een ee-store. We zijn ook langs de Town-hall geweest om flyers en brochures te verzamelen ter inspiratie voor activiteiten in de omgeving.

Dinsdags zijn we dus naar Reading gegaan om het internet te regelen. Ook hebben we een bezoekje gebracht aan het Reading Museum. Ontzeeeeeeettend boeiend, ughm. Ik heb mijn eerste Starbucks-ervaring opgedaan, we hebben lekker geshopt en ik heb ook maar een UK-lader gekocht voor mijn telefoon. Het is nogal een gedoe in de accommodatie met de wereldstekker en daar wou ik van af zijn. 's Avonds zijn we naar de Wolf of Wallstreet geweest. Zeker een aanrader! Het was effe stressen, omdat we niet helemaal bewust waren van het feit dat de film drie uren duurde en we onze bussen en treinen ook nog moesten halen. Het is gelukkig allemaal goed gegaan.

Dat was gisteren dus. Vandaag en de aankomende dagen niet erg veel van plan. Het is aardig snel gegaan met het geld dus nu tijd om even rustig bezig met school en wachten tot de stufi weer binnenkomt. Dat wassem weer. Tot de volgende keer! #datrijmt

  • 19 Februari 2014 - 19:30

    Petra Zijlstra:

    Nou, ik heb 'm ook gelezen, dus mem Afke is niet de enige lezeres ;-)
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken. Succes daar!!

  • 19 Februari 2014 - 19:49

    Cait:

    Ik ben één van je trouwe volgers Nellie! Haha, super leuk om te lezen. Have fun :)

  • 19 Februari 2014 - 20:46

    Omke Theo Stoffelsma:

    Blij dat alles goed gaat.ben in london overvallen en mijn vracht whisky en sigaretten kwijt geraakt.maar ik leef nog moet je maar denken.

  • 20 Februari 2014 - 08:32

    Edwin:

    Natuurlijk, ik lees hem ook trouw hoor!! Volgens mij beleef je daar een onvergetelijke tijd. Ik weet zeker dat je hier later met weemoed aan terug zult denken.
    Veel plezier daar Nellie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Mijn eerste reis

Study abroad Reading, Wokingham, Berkshire

Recente Reisverslagen:

23 April 2014

BackinEastereinnnn

13 April 2014

Londonlondonlondon

13 April 2014

Londonlondonlondon

06 April 2014

London baby

26 Maart 2014

Bye bye Wokingham
Nellie

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 6647

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 07 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: