kidskidsennogeenskids - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu kidskidsennogeenskids - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu

kidskidsennogeenskids

Blijf op de hoogte en volg Nellie

12 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Weer een wekelijkse update van mijn leven hier in Wokingham. Zoals ik vast aangegeven heb verblijven Thanee en ik in de extensie van het huis van een familie. Ik begin die familie toch wel een beetje merkwaardig te vinden. Zij hebben andere standaarden vergeleken met die van mij, laat ik het zo zeggen. Bijvoorbeeld, zij vinden het erg vreemd dat wij douches van 10 minuten nemen. Wij kwamen er in de eerste week achter dat we niet gewoon na elkaar konden douchen, omdat het water dan weer koud werd, wat dus erg onhandig is in de ochtend. Nu moeten we een halfuur wachten tussendoor. Toen wij dit vertelden werden wij met grote ogen aangekeken, alsof we ze net vertelden dat we douches van 4 uren namen. Zo was het dus ook vorige week donderdag. Mijn moeder was weer vertrokken uit de UK en ze had handdoeken achter gelaten voor ons. Ik had aangegeven handdoeken nodig te hebben, aangezien er hier verwacht wordt dat wij een hele week met twee handdoeken doen per persoon. Toen wij vervolgens de was gingen doen kregen we een hele preek over dat ze de héle dag al bezig waren met drogen en dat het zelfs niet zo'n gekkeboel was toen hun kinderen nog thuis woonden. Seriously. Naja, naast dat op te lossen zijn we die dag veel met school bezig geweest.

Vorige week vrijdag was weer Bearwood dag. By the way, er is een football academy bij het Bearwood gebouw, waardoor we steeds omringd worden door voetbalkerels. Zo vervelend #sarcasm. Daarnaast worden er ook legeroefeningen gedaan op de grond van Bearwood, ook geen pijn voor het oog. Maar goed, educatief gesproken, heb ik die dag leerlingen geholpen met hun wiskunde, Engels en literacy. Die dag kwamen ook Thanee haar ouders aan waarbij ik me ben gaan voorbereiden op een weekendje on my own. Ik heb voor het eerst gekookt. Oké, 21 en voor het eerst gekookt, whatever, ik was trots op mezelf!

Die zaterdag ben ik met Thanee en haar ouders uit eten geweest en overdag heb ik voor het eerst een échte chilldag gehad sinds ik hier ben. Ik heb níks voor school gedaan, de hele dag geinternet. Ik heb wel de afwas gedaan trouwens #thumbsup. Zondags heb ik van het weer genoten. Lekker in mijn hempje in de zon gelegen op een matje en geskyped met familie en vrienden. Toch ook maar weer even met school bezig.

Afgelopen maandag ben ik begonnen met het officieel starten van mijn onderzoek naar het nationale curriculum voor basisscholen in het verenigd koninkrijk anno 2014. De eerste deelvragen zijn wat het nieuwe curriculum inhoudt, hoe de vorige eruit zag (die van 2005) en wat de verschillen zijn. Voor de rest heb ik weer veel geholpen met wiskunde. Ben eigenlijk de hele dag in de weer met breuken, tellen, delen etc. bij de jongere kinderen. De oudere kinderen lijken minder hulp nodig te helpen, maar eigenlijk vind ik het ook weer niet zo erg, want de lessen zijn er niet minder boeiend om. Bijvoorbeeld de geschiedenislessen van de oudste leerlingen zijn hartstikke interessant. Ook al heb ik een cursus bordschrijven gevolgd, op het basisonderwijs word ik wel echt met de neus op de feiten gedrukt dat mijn handschrift echt wel beter kan. Zou er een applicatie voor zijn? Ik wil echt graag een mooi handschrift hebben!

Afgelopen dinsdag ben ik de stad in gegaan om iets te halen wat mijn groene haar zou omtoveren in blond haar. In het begin vond ik het niet zo erg, maar nu word ik er op aangesproken en dat is gewoon niet relaxed meer. Als het hoofd van de school vraagt of je je haar groen geverfd hebt - wat natuurlijk niet de bedoeling is als je op zo'n formele school zit - ben je er wel klaar mee. Helaas is er nog steeds geen verbetering. Ik heb nog een paar opties en anders zal ik de volgende weken maar met haar met een groene gloed rond moeten lopen. Ik heb ook een beertje Paddington boekje gekocht trouwens, waar ik een creatief projectje over ga doen en eerlijk gezegd vind ik 't een super leuk verhaaltje! Daarnaast weer met school bezig. Elke dinsdag en donderdag betekend eigenlijk vooral met school bezig gaan.

Vandaag, woensdag, heb ik achter kleine kindjes aan gehold die tijdens playtime vals speelden of anderen niet de beurt gaven en weer huilend wegliepen. Een jongetje is ook verliefd op me geworden. Hij blijft me maar knuffelen en aan me hangen en tekeningetjes voor me maken, ben bang dat ik "het gesprek" maar even met hem moet gaan hebben. Hij is gewoon te jong youknow. Ik voel me eigenlijk wel helemaal op mijn gemak nu op de school, waardoor ik nu ook niet meer passief achter in de klas hoef te zitten maar me wel gewoon de hele dag nuttig kan maken. Beetje jammer dat ik vandaag alleen wel echt even het gevoel van onderwijsassistent kreeg. Ik werd een les uitgehaald om een uur lang te kopiëren, nou daar maak jij mij níet happy mee!

We kregen vandaag te horen dat we maximaal woensdag 2 april in de ochtend de extensie uit moeten zijn, omdat er weer anderen komen voor een verblijf. Dat is vandaag al over drie weken! Hoelang ik daarna nog in Londen zal zitten is onbekend. Hopelijk een mooi lang tijdje. Ik was de eerste week dat ik in Engeland was ziek van de heimwee, maar heb eigenlijk wel vrij snel mijn weg gevonden en merk dat ik nu ook wel de tijd hier wil nemen.


That was it folks, tot volgende week! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Mijn eerste reis

Study abroad Reading, Wokingham, Berkshire

Recente Reisverslagen:

23 April 2014

BackinEastereinnnn

13 April 2014

Londonlondonlondon

13 April 2014

Londonlondonlondon

06 April 2014

London baby

26 Maart 2014

Bye bye Wokingham
Nellie

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 6658

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 07 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: