hipsdon'tlie - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu hipsdon'tlie - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Nellie Stoffelsma - WaarBenJij.nu

hipsdon'tlie

Blijf op de hoogte en volg Nellie

19 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Dag Nederlandse vriendjes en vriendinnetjes :-)
Afgelopen donderdag ben ik weer goed bezig geweest met school. Zoveel mogelijk bronnen voor mijn final project verzamelen en ze via de APA-richtlijnen verantwoorden, oh the joy! Vrijdags moesten Thanee en ik pardoes een hele middag een klas overnemen. Year 3, leerlingen van 7/8 jaar. De docent haar dochter was ziek geworden en ze wou per direct weg. Natuurlijk waren Thanee en ik zo vriendelijk om de klas over nemen, zij het een klas te zijn met... typerende leerlingen. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat, terwijl Bearwood College ook een school is voor rijkeluiskindjes, het ook veel leerlingen aantrekt met een "rugzakje". Meltdowns en allerlei stoornissen inclusief. Het was me het middagje wel! We hebben ze een moederdagreport laten schrijven en ze moesten bezig met lettercreaties en emotietekeningen (soms ben ik best wel jaloers op wat voor opdrachten de leerlingen mogen doen op de basisschool, zoals een Graphic Novel schrijven, vet leuk toch?). Mijn Verklaring Omtrekt Gedrag is ook éindelijk aangekomen. Een tip: laat niet je VOG versturen naar een bepaald adres, maar haal het gewoon zelf op bij de gemeente. Ongelooflijk.

Zaterdag, stappennnnn! Eindelijk, na twee weekjes weer eventjes een paar pintjes naar binnen werken. Althans, dat was het plan. Thanee en ik wilden een alcoholvrije avond ervaren, omdat we altijd zo'n last hebben van een kater, maar dit was toch lastiger dan we dachten. Ik haalde een rondje, waarna Thanee ook een rondje haalden. Daar wilden we het wel bij houden, totdat we omringd werden door Engelse jongelui. Nog een gênant momentje voor mij trouwens. Ik begreep een kerel niet helemaal goed, maar dacht dat hij me vroeg of ik ook een Suitcase had. Ja, zei ik, maar thuis, hoezo? Vervolgens vertelde hij eventjes de groep hoe ik had gereageerd, waarna de hele groep in lachen uitbarsten. Daarna werd mij uitgelegd dat een Suitcase een shotje is. Weet ik veul. Nou goed, het werd me weer een avondje voor in de boeken! Zondag waren we kapot en hadden we geen zin om te koken, dus zijn we eventjes lekker uit eten gegaan. Spareribs of course.

Afgelopen maandag stond de dag in het teken van St. Patricks day en Holi, wat ook wel weer een boeiende ervaring was. Allerlei Ierse maaltijden waren er te eten tijdens de lunch op school en ik heb ervan genoten! Voor de rest is het in Wokingham vrij rustig, aangezien het dus een echte forenzenstad is. Dinsdag naar de bibliotheek geweest weer voor schoolwerk ennnnnnn.. heb met Sjoukje qua accommodatie af kunnen stemmen dat ze de laatste week mij gaat vergezellen in Londen! Ik heb zóveel zin in die laatste weken in Londen, heerlijk! Londen is echt wel een stad waarin ik me lekker voel dus dat worden vast super leuke weken.

Vandaag startte als een prima dag. Kon weer een klas overnemen en die verantwoordelijkheid is gewoon fijn, maaaarrr.....toen begon de naschoolse activiteit: "Music, Dance en Drama". De leerlingen zijn bezig met het voorbereiden van een toneelstuk waarbij ze op alle liedjes allerlei danspasjes hebben. Twee leerlingen misten er waardoor Thanee en ik hun plaats in moesten nemen. Echt waar, wat een afgang. Niet voor Thanee hoor, die volgde de stapjes wel, die was echt een goede vervanger. Ik zorgde echt voor een puinhoop daarentegen. Verwacht zo dat ik dat niet weer hoef te doen. Denk dat mijn ritmiek beter uitkomt op de saxofoon.

Ik hoop dat ik jullie nog enigszins weet te vermaken met deze blogs. Ter verdediging voor mij, het is een verplichting van mijn studie ook om wekelijks te bloggen. Dus laten we dat de schuld geven. Nouuuu, tot horens maar weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Mijn eerste reis

Study abroad Reading, Wokingham, Berkshire

Recente Reisverslagen:

23 April 2014

BackinEastereinnnn

13 April 2014

Londonlondonlondon

13 April 2014

Londonlondonlondon

06 April 2014

London baby

26 Maart 2014

Bye bye Wokingham
Nellie

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 6648

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 07 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: